Sterplan® voor konijnen

Sterplan® voor konijnen voor de allerbeste preventieve zorg.

konijn en sterplan

Steeds meer mensen houden konijnen als huisdier. Konijnen zijn leuke, slimme en lieve dieren maar hebben zeker goede zorg nodig. Ons advies is dan ook om een Sterplan® voor konijnen af te sluiten. Dankzij het plan wordt ieder konijn voorzien van de juiste, nodige en welverdiende preventieve zorg.

Voorkomen is beter dan genezen.

Het SterPlan® voor konijnen is speciaal ontwikkeld door ervaren dierenartsen. Een op maat gemaakt plan voor het konijn dus. Door de regelmatige controles worden ziekten of aandoeningen sneller ontdekt. Veel problemen kunnen dan direct behandelt worden waardoor ziekte of onnodig lijden het konijn bespaart blijft. Uiteraard zijn ook de vaccinaties in dit plan opgenomen. Inenten tegen veel voorkomende konijnenziekten is goede preventieve zorg.

Problemen waar konijnen veel mee te maken hebben.

Maden:

Iedereen die konijnen heeft weet dat op een warme zomerdag, vliegen een grote bedreiging voor konijnen zijn. Het konijn heeft hierin dan ook behoefte aan extra zorg en maden bestrijding en preventie. Uiteraard voorziet het plan hierin door de juiste middelen hiervoor in het plan op te nemen.

Gebitsproblemen:

Tanden van konijnen groeien altijd door. Wanneer er goed gegeten wordt en de tanden en kiezen keurig recht op elkaar staan, slijten de tanden en kiezen vanzelf. Vaak is dit helaas niet het geval. Daarom is in het SterPlan® voor konijnen gebitscontrole opgenomen.

Buikpijn:

Konijnen kampen vaak met maag/darm problemen. Zij hebben goed uitgebalanceerde voeding en voldoende beweging nodig om geen last te krijgen van gas in de buik of verstopping. In het SterPlan® is deze voeding inbegrepen.

overzicht sterplan konijn